Privacy

Leylines BV, gevestigd aan Franciscusweg 249 1216 SG Hilversum, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Contactgegevens

  • Brandhout Gigant
  • Z.4 Broekooi 170
  • 1730 Asse
  • 078480264

 

Joey van Wettum is de Functionaris Gegevensbescherming van Leylines BV hij is te bereiken via [email protected].

Persoonsgegevens die wij verwerken en waarom

We doen er alles aan om jouw gegevens privé te houden. De gegevens die we vragen gebruiken we om je zo goed mogelijk te kunnen helpen. Hieronder leggen we uit welke gegevens we waarom vragen. Ook zie je wat je rechten zijn, wie toegang heeft tot je data en hoe lang we je gegevens bewaren.

Bestelling & pre-order

Om het persoonlijker & makkelijker te maken voor jou.

Voor- en achternaam

Wij gebruiken je voor- en achternaam om je persoonlijk aan te spreken.

Adresgegevens

We zetten je adres en woonplaats op de factuur. Dit gebruiken we ook als afleveradres.

Telefoonnummer

We gebruiken je telefoonnummer om je een bericht over je bestelling of over onze voorraad te sturen. Is er iets niet duidelijk? Dan bellen we je even op. Soms bellen we ook om te vragen of alles goed is gegaan. Dat scheelt ons allebei een slapeloze nacht. Verder zullen we je niet zomaar bellen.

E-mailadres

Je e-mailadres is je gebruikersnaam waarmee je inlogt in je account. We gebruiken je e-mailadres ook om je persoonlijke en algemene mails te sturen. Krijg je liever geen mails meer? Dan kan je je voorkeuren aanpassen in je account of je uitschrijven via de afmeldlink in de mails zelf.

Betaalgegevens en factuur

Wij gebruiken een beveiligde betaalomgeving. Wanneer je met iDeal of via overboeking betaalt, worden je gegevens in onze administratie opgeslagen om de betaling aan jouw bestelling te koppelen. Verder gebruiken we je bankrekeningnummer alleen wanneer je geld van ons terugkrijgt. Wanneer je met creditcard betaalt, sturen we je creditcardgegevens vanuit onze beveiligde omgeving rechtstreeks naar Multisafepay. Zij voeren onze creditcardbetalingen uit. Hierbij krijgen we jouw creditcardgegevens niet te zien, Multisafepay vertelt ons alleen of je betaling is gelukt. Op onze factuur staan de volgende gegevens: je voor- en achternaam, adres en woonplaats, factuurnummer, klantnummer en ordernummer. De factuur kan je achteraf niet meer aanpassen.

IP-adres

Je IP-adres gebruiken we om jou te kunnen identificeren.

Bezorging

Om je bestelling op een juiste manier, datum en tijdstip af te leveren delen we de volgende gegevens met onze bezorgpartner.

Voor- en achternaam

De bezorger kan verifieren of je juiste persoon bent.

Adres en woonplaats

Altijd handig als de bezorger weet op welk adres er geleverd moet worden.

Telefoonnummer

We gebruiken je telefoonnummer om je bij de bezorging van sommige producten te sms’en als we er bijna zijn. Is er iets onduidelijk? Dan bellen we even. Soms bellen we ook of alles goed is gegaan. Dat scheelt ons allebei een slapeloze nacht. Verder zullen we je niet zomaar bellen.

E-mailadres

Je krijgt een e-mail om je bestelling te volgen. In sommige gevallen krijg je een aparte mail over de afleverafspraak of installatie, omdat we zeker willen weten dat je thuis bent.

Account

Om het jouw makkelijker te maken.

Ordernummer

Handig, zo kunnen we terugvinden wat je bij ons hebt besteld. Dit nummer kan je nodig hebben als je contact met ons opneemt.

Wachtwoord

We slaan je wachtwoord op in geheime code. Die is zó geheim, dat wij ook niet kunnen zien wat je wachtwoord is. De code kijkt of je wachtwoord klopt als je inlogt.

Bezoek van onze website

Als je verder surft op de website of op een product klikt, krijg je van ons cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derden jouw internetgedrag op onze website. Zo volgen we de zoektermen die je gebruikt en zien we welke producten je aanklikt of bestelt.

Met deze informatie tonen we advertenties op basis van je interesses, meten we de effectiviteit van onze advertenties en maken we de e-mails persoonlijker.

Nieuwsbrief & e-mail

We sturen je verschillende soorten e-mails. Je ontvangt e-mails naar aanleiding van je aankoop met bijvoorbeeld informatie over je bestelling of tips over je product. In deze e-mails maken wij gebruik van technieken die de effectiviteit van onze diensten meten en verbeteren.

Daarnaast kun je je aanmelden voor persoonlijke aanbiedingen, de wekelijkse nieuwsbrief en de zakelijke nieuwsbrief. De persoonlijke aanbiedingen ontvang je af en toe en zijn gebaseerd op jouw aankopen bij Coolblue. De inhoud van de nieuwsbrief is gepersonaliseerd op basis van je aankopen en de producten die je hebt bekeken op onze website.

Reviewsverzoek

We vinden het erg belangrijk wat je van ons vindt. Om deze reden maken we gebruik van Trustpilot als onafhankelijke review partij. Via een e-mail nodigen we je uit om een beoordeling achter te laten.

Wie heeft toegang tot jouw gegevens?

Hoe lang bewaren we jouw persoonsgegevens?

We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, leveranciers, productondersteuning, betaalpartners, IT-dienstverleners en een partij die onze reviews verzamelt. Onze bezorgpartner moet tenslotte jouw bestelling afleveren op het juiste adres. Partijen zoals data management-platforms, media- en advertentiebureaus en onderzoeksbureaus komen in beeld zodra we jouw persoonlijk advies willen geven of gerichte advertenties laten zien, bijvoorbeeld op basis van je interesse in bepaalde producten. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.

De partijen die van ons toegang krijgen tot jouw gegevens, mogen deze alleen gebruiken om je een dienst te leveren namens ons. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens.

We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Of gebruiken we jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van je bestelling.

Makkelijk gezegd, maar wat houdt in de praktijk in? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen. Dit zijn ze:

  • Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
  • Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages.
  • Opgenomen telefoongesprekken verwijderen we standaard na 30 dagen tenzij we een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren.
  • Als je bent ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 7 jaar lang.
  • Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we heel lang. Niet leuk, wel nodig.

Jouw rechten: gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

Wil je jouw persoonsgegevens in zien, corrigeren of verwijderen? Dat kan! Het zijn tenslotte jouw persoonsgegevens. Wil je gratis inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailwensen aanpassen? Geen probleem. Laat het ons even weten per e-mail. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw. Wil je jouw gegevens door ons laten overdragen aan een andere partij? Ook dat kan. Stuur je verzoek per e-mail en we maken het in orde.

We willen zeker weten dat jij écht jij bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.

Heb je een vraag of klacht?

Natuurlijk helpen wij je graag verder als je klachten hebt over de verwerking van je persoonsgegevens. Neem daarvoor contact met onze Data Protection Officer: